divendres, 11 de desembre del 2015

Disseny i creació de materials educatius


Hem d'entendre el disseny i la creació de materials com una manera fàcil i útil d'accedir a l'aprenentatge.

Hi ha quatre tipologies d'aprenentatge: doer, feeler, thinker, observer. Persones que aprenen mitjançant la pràctica, els sentiments, la lògica i la visualització o obersavació.
Tenint  en compte que aquests en l'aprenentatge no es donen per separat, poden donar-se a l'hora i barrejats.

Per tal de crear nous materials educatius hem de tenir en compte 5 punts:
-Learning outcome: finalitat que vull que aprenguin.
-Training material: selecció de materials que farem servir.
-Trainers and content experts: recerca de materials valorats per experts.
-Training methods: segons la metodologia, una plataforma o una altre.
-Logistics: els materials que disposo  per poder realitzar els meus recursos.



Open Education Resources

Els "Open Education Resources"són recursos educatius els quals tothom té lliture accès i són gratuits. Es pot accedir des de qualsevol plataforma o sistema operatiu.
Aquests tenen tres funcions: aprendre, ensenyar i investigar. S'han de poder reutilitzar, reescriure, redistribuir i redissenyar.
 Al mateix temps, aquests recursos han de respectar uns aspectes de legalitat, ja que són oberts, però tenen certes limitacions a l'hora de ser utilitzats per terceres persones.

Les característiques bàsiques d'aquests recursos són que han de seguir uns aspectes tècnics, és a dir han de ser de lliure accès per tothom, disponibles per a qualsevol sistema operatiu. També han de seguir aspectes metodològics, és a dir, seguir una cronologia metodològica adient. I aspectes legals, esmentats anteriorment.

La nostra opinió sobre aquests Recursos Educatius Oberts és que dona moltes facilitats als docents a l'hora d'ensenyar contiguts a classe, ja que poden utilitzar qualsevol recurs en un moment específic. També és útil per a qualsevol alumne o qualsevol interessat a l'hora d'aprendre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada